fbpx
was successfully added to your cart.

Innesäljare till Fogia Collection AB

By november 7, 2018Lediga tjänster
Fogia söker säljare

Fogia är ett svenskt premium-möbelföretag som startade 1981 i Stockholm. Vi tror på design som en daglig njutning. Vi tror på kvalitet, känsla och gott hantverk. Det är därför vi skapar samtida möbler och tillbehör i nära samarbete med ett antal väl utvalda skandinaviska formgivare. Att designa produkter som ska användas länge är en konst som kräver tid, tålamod och passion – eftersom bra design är tidlös. Vi arbetar målmedvetet med att lyfta vår design till en internationell nivå och att etablera FOGIA som ett livsstilsvarumärke. Fogia säljs runt om i världen via ledande återförsäljare och inredare/arkitekter. Våra möbler hittas i hem, kontor, hotell, restauranger och andra offentliga miljöer.

För att ta ett ytterligare steg i vår positiva utveckling söker vi ytterligare en innesäljare.


Arbetsuppgifter:
I rollen som innesäljare är du länken mellan kunden och organisationen och du sitter som spindeln i nätet och kommunicerar både internt och externt. Du jobbar i ett team om i dagsläget totalt fyra personer där ni hjälps åt med det dagliga arbetet.

Innesälj är Fogia Collections hjärta. Ni ser till att kunderna får svar på sina frågor, att de får sina offerter i tid, att ordrarna levereras i tid och att deras förväntningar överträffas. Rent praktiskt innebär det försäljning med telefonen och e-posten som främsta verktyg. Det innebär en blandning av kundkontakt och administrativa uppgifter som att göra och följa upp offerter, registrera och följa upp order mot leverantörer, skicka provmöbler och material och boka transporter. Du jobbar även med reklamationshantering i first-line support samt bokar och följer upp transporter.

I rollen har du aktivt fokus på försäljningen och följer upp kunder när leveranser är klar för att se om det finns möjlighet att hjälpa kunden mer. Du kommer ha mycket kontakt med både kunder, leverantörer och intern personal. Det ställer därför krav på att du har ett affärsmässigt tänk och god kännedom om bolaget och dess produkter.

Personliga egenskaper: Som person ser vi att du är positivt inställd och är serviceinriktad. Du har känsla för ordning och reda och är lösningsorienterad i ditt arbetssätt. För att passa in i organisationen är du social och relationsskapande och du kommunicerar med enkelhet med såväl medarbetare som kunder, från alla möjliga länder.

Du är drivande i ditt sätt att arbeta och är van att arbeta självständigt mot uppsatta mål och du har ett driv i att genomföra och leverera resultat. Du är flexibel och tycker om att ha många olika arbetsuppgifter igång samtidigt.

Utbildning och erfarenhet:
Vi ser att du har minst gymnasieutbildning i grunden. Du har erfarenhet av att jobba med liknande uppgifter och brinner för service, försäljning och administration.

Har du erfarenhet från branschen är det meriterande.

Språk:
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.

För mer information om tjänsten kontakta:
Abilitys Recruitment Consultant Matilda Persson, tfn, +46 (0)73 388 13 71